De oogstrelende kant van rijdynamiek
In de Audi RS e-tron GT draait alles om de belangrijkste plek in het interieur: die van de bestuurder.
Pure energie en sterke prestaties
Kopen v.a.
€ 152.946,-
Bijtelling
22 %
In de Audi RS e-tron GT draait alles om de belangrijkste plek in het interieur: die van de bestuurder.
Het sculpturale design verbindt de dynamische verhoudingen van een gran turismo met de bijzondere kenmerken van een Audi RS-model.
Het optionele carbondak is gemaakt van koolstofvezel versterkte kunststof. Dit geavanceerde materiaal is stevig en toch heel licht.
Voor de eerste klanten van de Audi RS e-tron GT staat de Edition One klaar, een gelimiteerde uitvoering die nog meer tot de verbeelding spreekt.
Wij zien de Audi RS e-tron GT als een nieuwe interpretatie van een auto. Dat blijkt ook uit zijn pure design. Het is geïnspireerd op aerodynamische prestaties. Progressieve luxe vormt het vertrekpunt voor een intense rijbeleving. Karakteristiek zijn de RS-logo’s met de rode ruitvorm.
De belangrijkste kenmerken worden visueel geaccentueerd. Zo wordt het lage zwaartepunt benadrukt door de prominent aanwezige dorpels en de lange wielbasis.
Over de volle breedte van de achterkant loopt een strook met verlichting. Die kan een lichtanimatie vertonen. De ledachterlichten eindigen in een tweepuntige vorm. Voor het eerst op een Audi: de gecombineerde achteruitrijlampen annex knipperlichten.
De optionele matrix-ledkoplampen met Audi-laserlicht zijn een belangrijk element in het vooruitstrevende carrosserieontwerp. Deze lampenunits vallen ook op door de blauwe X-vormige componenten erin. Die zijn het startpunt voor de dynamische lichtanimatie.
De nadrukkelijk aanwezige schouderlijn en prominente achterdiffuser versterken het beeld van een krachtige auto. De geleidelijk aflopende daklijn straalt snelheid uit, zelfs als de Audi RS e-tron GT stilstaat.
Met zijn elektrische quattro-vierwielaandrijving levert de Audi RS e-tron GT indrukwekkende prestaties. Er zijn twee motoren aanwezig, een op de voor- en een op de achteras, en die zijn samen goed voor maximaal 440 kW.
De optionele, extra gestroomlijnde velgen zijn onderdeel van het totaalconcept: een efficiënte, prestatiegerichte auto.